Administratie

Voor een vlot verloop van de fietslessen houd je de administratie goed bij. Werk met aanwezigheidslijsten en fietsrapporten om jouw lessen nadien te kunnen evalueren.

Lessenrooster

Zodra je voorbereidingen concreter worden, kan je een lessenrooster opstellen. Gebruik ons voorbeeldrooster als startpunt.

Naamkaartjes

Geef deelnemers een naamkaartje. Zo kunnen lesgevers en vrijwilligers hen persoonlijk aanspreken. Gebruik hiervoor onze template.

Aanwezigheidslijst

Een aanwezigheidslijst helpt je om na te kijken welke deelnemer wanneer aanwezig was, en welke impact die aanwezigheid heeft op het leerproces.

Fietsrapport

Geef deelnemers op het einde van de lessenreeks een fietsrapport, met gepersonaliseerd advies. Gebruik hiervoor onze template.

Of bekijk andere onderwerpen

Een eigen fiets: kopen, huren of delen

Om het fietsen na de lessen niet te verleren, hebben deelnemers natuurlijk een eigen fiets nodig. Die kunnen ze kopen, huren of delen. En jij kan hen daarbij helpen.

Een fietsschool opstarten

Met een goede voorbereiding en planning gaat jouw fietsschool vlot van start. Denk daarom goed na voor je eraan begint, en breng alle aspecten in rekening. Wij helpen je op weg.

Fietsles geven

Van evenwicht houden tot voorrang geven: in een fietsles komen allerlei aspecten aan bod. Leer hier hoe je succesvolle fietslessen geeft.