Communicatie en promotie

Bij een fietsinitiatief komt heel wat communicatie kijken. Zowel richting deelnemers, partners als vrijwilligers. Besteed daar aandacht aan en maak jouw lesaanbod algemeen bekend.

Communicatiedoelen en -kanalen

Communiceren doe je niet zomaar. Gebruik de juiste communicatiekanalen om al jouw communicatiedoelen te bereiken.

Flyer Rekrutering Deelnemers

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een wervende flyer om deelnemers aan te trekken voor je lessen.

Infobrief Deelnemers

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een heldere brief om deelnemers te informeren over de lessen.

Algemene brochure

Licht de aanpak van De Fietsschool toe aan partners en stakeholders. Gebruik onze algemene brochure als handvat.

Promofilmpjes

Beelden vertellen vaak meer dan woorden. Maak mensen warm voor jouw fietslessen met behulp van onze promofilmpjes. Of maak zelf filmpjes om de impact van jouw fietsschool in beeld te brengen.

Huisstijl en logo's

Creƫer brieven, flyers en affiches om jouw fietslessen te promoten. Gebruik hiervoor de huisstijl van De Fietsschool.

Of bekijk andere onderwerpen

Administratie

Voor een vlot verloop van de fietslessen houd je de administratie goed bij. Werk met aanwezigheidslijsten en fietsrapporten om jouw lessen nadien te kunnen evalueren.

Impact, monitoring en evaluatie

Monitor je deelnemers, evalueer je aanpak en ga voor maximale impact. Hier lichten we toe welke gegevens je best verzamelt en hoe je de impactmeting aanpakt.

Fietsles geven

Van evenwicht houden tot voorrang geven: in een fietsles komen allerlei aspecten aan bod. Leer hier hoe je succesvolle fietslessen geeft.