Praktijkvoorbeelden

Voorbeeld
laatste update:  15 juli 2024

In verschillende opvangcentra lopen al fietsinitiatieven. Hun ervaringen zijn interessant voor andere centra. Wat werkt en wat werkt niet? Waar liggen de kansen en de drempels? Laat je informeren en inspireren door je collega's.

Meer over dit onderwerp

BE CYCLE: Draaiboek voor jouw opvangcentrum

Handleiding

De Fietsschool werkt aan een integrale aanpak voor fietsinitiatieven in opvangcentra. En dat via het Fedasil-project BE CYCLE. Gebruik het BE CYCLE-draaiboek om van het fietsinitiatief in jouw opvancentrum een succes te maken.

1. Veilig leren fietsen

Download

Hoe leer je bewoners veilig fietsen in het verkeer? Hoe breng je hen fietsvaardigheid en de verkeersregels bij? Hier vind je alle ondersteunende templates en downloads bij het eerste onderdeel van het BE CYCLE-draaiboek.

BE CYCLE: Fietsen in opvangcentra

De Fietsschool ondersteunt opvangcentra die een fietsinitiatief willen uitrollen. Ontdek hier hoe je samen met je bewoners werkt rond fietsvaardigheid, -bezit, -onderhoud en -herstel.