Fietsschool XS: Fietslessen voor kinderen

De Fietsschool wil ook kwetsbare kinderen op de fiets krijgen. Met Fietsschool XS empoweren kinderen en ouders zodat ze samen met de fiets op pad kunnen.

Aanpak Fietsschool XS

Niet alle kinderen leren thuis fietsen. Daardoor missen ze kansen. Met Fietsschool XS empoweren we kinderen en ouders zodat ze samen met de fiets op pad kunnen. Ontdek hier hoe we dat aanpakken.

Lesverloop Fietsschool XS

Leer kinderen op een speelse en spontane manier fietsen. Gebruik onze leidraad met praktische oefeningen om jouw eerste fietsles voor kinderen in goede banen te leiden.

Flyer Rekrutering Deelnemers Fietsschool XS

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een wervende flyer om deelnemers aan te trekken voor je fietslessen voor kinderen.

Infobrief voor ouders

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een heldere brief om ouders te informeren over de fietslessen van hun kind.

Flyer Workshop “SOS Mijn kind op de fiets”

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een wervende flyer om ouders warm te maken voor de workshop “SOS Mijn kind op de fiets”.

Tips om thuis te oefenen met je kind

Leren fietsen lukt niet voor elk kind even vlot. Blijven oefenen is de boodschap, ook na de fietslessen. Geef ouders daarom deze tips mee.

Tips om op straat te oefenen met je kind

Samen met je kind op straat fietsen is best spannend. Deze flyer reikt ouders tips aan om het leerproces op straat in goede banen te leiden. Oefening baart kunst!

Fietsoefeningen voor kleuters (tot 6 jaar)

Fietsschool XS leert kinderen vanaf 6 jaar fietsen. Maar ook in hun eerste levensjaren kunnen kleuters al vaardigheden oefenen die ze later nodig hebben op de fiets. Ontdek hier hoe je dat leerproces stimuleert.

Of bekijk andere onderwerpen

Een eigen fiets: kopen, huren of delen

Om het fietsen na de lessen niet te verleren, hebben deelnemers natuurlijk een eigen fiets nodig. Die kunnen ze kopen, huren of delen. En jij kan hen daarbij helpen.

Een fietsschool opstarten

Met een goede voorbereiding en planning gaat jouw fietsschool vlot van start. Denk daarom goed na voor je eraan begint, en breng alle aspecten in rekening. Wij helpen je op weg.

Administratie

Voor een vlot verloop van de fietslessen houd je de administratie goed bij. Werk met aanwezigheidslijsten en fietsrapporten om jouw lessen nadien te kunnen evalueren.