Nazorg en blijven fietsen

Leren fietsen is één ding. Blijven fietsen is de volgende uitdaging. Voorzie nazorg rond fietsonderhoud en -herstel om van je deelnemers echt frequente fietsers te maken.

Workshop Fietsonderhoud en -herstel

Download

Organiseer een workshop rond fietsonderhoud en -herstel. Train deelnemers om dit zoveel mogelijk zelf in handen te nemen. Wij helpen je op weg.

Wenfietsen

Bied deelnemers bij afloop van de lessen een wenfiets aan, die ze tijdelijk mogen uitlenen en nadien eventueel kunnen aankopen. Zo zet je hen meteen op weg.

Wenfietsen Uitleencontract

Download

Stel je wenfietsen tijdelijk ter beschikking van jouw deelnemers? Werk dan met een uitleencontract. Gebruik hiervoor onze template.

Sociale fietsherstelbedrijven

Download

Er zijn verschillende sociale fietsherstelbedrijven waar nieuwe fietsers terecht kunnen voor onderhoud en herstel. Informeer hen met behulp van onze fiche.

Of bekijk andere onderwerpen

Samen fietsen

Bouw na de lessenreeks een buddywerking uit en creëer een community van beginnende fietsers die elkaar helpen. Want samen fietsen is plezant.

Een eigen fiets: kopen, huren of delen

Om het fietsen na de lessen niet te verleren, hebben deelnemers natuurlijk een eigen fiets nodig. Die kunnen ze kopen, huren of delen. En jij kan hen daarbij helpen.

Een fietsschool opstarten

Met een goede voorbereiding en planning gaat jouw fietsschool vlot van start. Denk daarom goed na voor je eraan begint, en breng alle aspecten in rekening. Wij helpen je op weg.