Een fietsschool opstarten

Met een goede voorbereiding en planning gaat jouw fietsschool vlot van start. Denk daarom goed na voor je eraan begint, en breng alle aspecten in rekening. Wij helpen je op weg.

Checklist Opstart

Stel jezelf de juiste vragen voor je er echt aan begint.

Actieplan

Om jouw voorbereiding en planning in goede banen te leiden, en zeker te zijn dat je niets over het hoofd ziet, kan je gebruik maken van ons Actieplan.

Lessenrooster

Zodra je voorbereidingen concreter worden, kan je een lessenrooster opstellen. Gebruik ons voorbeeldrooster als startpunt.

Prijszetting

Voor je jouw lessen bekend maakt bij jouw doelpubliek, denk je na over de prijszetting.

Flyer Rekrutering Deelnemers

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een wervende flyer om deelnemers aan te trekken voor je lessen.

Infobrief Deelnemers

Gebruik dit voorbeeld en maak zelf een heldere brief om deelnemers te informeren over de lessen.

Of bekijk andere onderwerpen

Samen fietsen

Bouw na de lessenreeks een buddywerking uit en creƫer een community van beginnende fietsers die elkaar helpen. Want samen fietsen is plezant.

Administratie

Voor een vlot verloop van de fietslessen houd je de administratie goed bij. Werk met aanwezigheidslijsten en fietsrapporten om jouw lessen nadien te kunnen evalueren.

BE CYCLE: Fietsen in opvangcentra

De Fietsschool ondersteunt opvangcentra die een fietsinitiatief willen uitrollen. Ontdek hier hoe je samen met je bewoners werkt rond fietsvaardigheid, -bezit, -onderhoud en -herstel.