Familiedagen

Onderwerpen:
laatste update:  11 juni 2024

Breng ex-deelnemers, hun familieleden, vrijwilligers en partners van jouw fietsschool met elkaar in verbinding tijdens een familiedag. Plezier voor iedereen!

Voor ex-deelnemers, hun familieleden, vrijwilligers en partners van jouw fietsschool kan je één keer per jaar een familiedag organiseren. Door iedereen samen te brengen, creëer je een community rondom jouw fietsschool.

Voorzie allerlei activiteiten rond fietsen, zoals bijvoorbeeld een markt met tweedehandsfietsen of een workshop rond fietsherstel. Kleed de familiedag ook aan met andere activiteiten voor verschillende leeftijden, van hapjes en drankjes tot kinderanimatie.

Tip: Bevraag ex-deelnemers op de familiedag ook over hun wensen en noden, en neem die input mee als je de werking van jouw fietsschool evalueert.

Meer over dit onderwerp

Fietsbuddies

Koppel deelnemers die ook na de lessenreeks nog wat extra oefening kunnen gebruiken aan een fietsvriend, of fietsbuddy. Hij of zij geeft die deelnemers een duwtje in de rug.

Fietsbuddies Afsprakenkaart

Bij een buddywerking leggen beginnende fietser en vrijwilliger zelf fietstochtjes vast, bijvoorbeeld via een afsprakenkaart. Gebruik hiervoor onze template.

Samen fietsen

Bouw na de lessenreeks een buddywerking uit en creëer een community van beginnende fietsers die elkaar helpen. Want samen fietsen is plezant.