Fietslessen? Zo werkt het.

Tientallen fietsscholen in Vlaanderen organiseren fietslessen voor volwassenen. Ook jij kan meedoen! Zelfs als je nog nooit op een fiets gezeten hebt.

Verschillende fietsscholen in Vlaanderen

De Fietsschool werkt samen met Vlaamse steden en gemeenten om in jouw buurt fietslessen te organiseren. Die lessen worden gegeven door leuke lesgevers en vrijwilligers. In onze kalender vind je alle lessen. Daar kan je kijken of er ook in jouw stad of gemeente fietslessen zijn.

Leer fietsen in je buurt

Vul je stad of gemeente in
Hoe het werkt
  1. Vertel ons waar je woont
  2. Vind fietslessen in je buurt
  3. Kies een lessenreeks en schrijf je in
  4. Start met fietsen!

Jij leert stap voor stap

In de lessen van De Fietsschool leer je stap voor stap fietsen. Maar hoe ziet zo’n lessenreeks eruit? Hier vertellen we jou wat je allemaal leert.

• Jouw lessenreeks start met een kennismaking. Je ontmoet andere mensen die ook fietsles volgen. Vaak zijn dat mensen die vlak bij jou in de buurt wonen.

• In de eerste lessen leer je de techniek van het fietsen. Evenwicht houden, trappen, remmen, draaien, stoppen. Alles komt aan bod.

• Daarna leer je meer over de verkeersregels in Vlaanderen en de verkeersborden die je onderweg op straat tegenkomt.

• We geven je tips en tricks om een eigen fiets te kopen en te onderhouden. We vertellen je ook hoe je vlot en veilig kan fietsen samen met je kinderen.

• Op het einde van de lessenreeks kijken we of je nog extra hulp nodig hebt om alleen op straat te fietsen.

Heb je de hele lessenreeks gevolgd? Dan kan jij als zelfzekere fietser op pad, zonder zorgen.

Hoeveel kost het?

De fietslessen van De Fietsschool zijn niet duur. Dankzij steun van steden en gemeenten houden we de prijs zo laag mogelijk. Heb je recht op kansentarief? Dan betaal je nog minder.

Is fietsen iets voor mij?

We geven fietsles aan volwassenen die nog niet vlot kunnen fietsen. Dat doen we stap voor stap. En ook jij kan leren fietsen. Zelfs al is het helemaal nieuw voor jou.

Meer weten over De Fietsschool?

Wat is De Fietsschool, wie werkt er en waar droomt ze van? Hier vertellen we meer over wie we zijn en wat we doen.