Hoeveel kost leren fietsen?

De fietslessen van De Fietsschool zijn niet duur. Dankzij steun van steden en gemeenten houden we de prijs zo laag mogelijk. Heb je recht op kansentarief? Dan betaal je nog minder. En ook bij het vinden van een fiets kan De Fietsschool jou helpen.

De prijs van de fietslessen hangt af van waar je woont

In sommige gemeenten zijn de lessen gratis voor mensen die in die gemeente wonen. Andere gemeenten vragen een prijs tussen 5 en 40 euro. Hoeveel de fietslessen kosten, hangt dus van waar je woont.

Kansentarief

Voor mensen met een laag inkomen ligt de prijs van de fietslessen meestal nog lager. Heb jij recht op een UiTPAS met kansentarief? Heb jij recht op verhoogde tegemoetkoming? Vraag dan zeker naar korting op de prijs van de fietslessen. Klik hier om meer te leren over de UiTPAS.

Jouw eigen fiets

Om te leren fietsen heb je natuurlijk een fiets nodig. In sommige gemeenten kan je tijdens de lessen gratis een fiets van de gemeente gebruiken. In andere gemeenten moet je jouw eigen fiets meebrengen naar de les. Dat staat altijd duidelijk vermeld op de website van De Fietsschool.

Waarom leren fietsen?

Fietsen verandert levens. Ook dat van jou, als je wil. Met de fiets geraak jij waar je wil zijn. Fietsen is goedkoop, gezond en goed voor onze planeet. Fietsen is fun. Zoveel voordelen!

Is fietsen iets voor mij?

We geven fietsles aan volwassenen die nog niet vlot kunnen fietsen. Dat doen we stap voor stap. En ook jij kan leren fietsen. Zelfs al is het helemaal nieuw voor jou.

Meer weten over De Fietsschool?

Wat is De Fietsschool, wie werkt er en waar droomt ze van? Hier vertellen we meer over wie we zijn en wat we doen.

Leer fietsen in je buurt

Vul je stad of gemeente in
Hoe het werkt
  1. Vertel ons waar je woont