Waarom zou ik leren fietsen?

Fietsen verandert levens. Ook dat van jou, als je wil. Ontdek hier de vele voordelen van fietsen.

Met de fiets geraak jij waar je wil zijn

Naar je werk, naar een vriend of een vriendin, naar de les of naar de dokter... Met de fiets kan jij alleen op pad. Je bent niet afhankelijk van andere mensen. Jij kiest zelf waar je naartoe gaat. Files, vertragingen of stakingen? Daar hebben fietsers geen last van. De fiets geeft jou de vrijheid om jezelf te verplaatsen. Dat is heel handig.

Fotoformaat website Mobiel 21 1320x990px 7
“Waarom ik wou leren fietsen? Ik ben poetshulp. Met de fiets kan ik veel meer klanten op 1 dag verder helpen. Gewoon omdat ik er makkelijker geraak.”
Irondina leerde fietsen met De Fietsschool

Fietsen is goedkoop

Om met de auto te rijden heb je een auto en dure brandstof nodig. Om met de bus of de trein te rijden heb je een elke keer een ticket nodig. Of een duur abonnement. Om te fietsen heb je alleen een fiets nodig. Meer niet. Fietsen is dus goed voor jouw portemonnee.

De fietslessen van De Fietsschool zijn niet duur. Door samen te werken met steden en gemeenten houden we de prijs van onze lessen zo laag mogelijk.

Fietsen is gezond

Op de fiets ben je in beweging. Je gebruikt je armen en je benen. Je ademt de frisse buitenlucht in. Dat maakt fietsen gezond. Zelfs al ben je niet sportief, door te fietsen doe je toch een beetje aan sport. Zonder dat je naar de sportclub moet.

20220617 133026
“Sinds ik kan fietsen, heb ik geen pijn meer aan mijn knieën en aan mijn rug. Fietsen is gezond en goed voor mijn lichaam.”
Karima leerde fietsen met De Fietsschool

Fietsen is goed voor onze planeet

Auto’s zijn vervuilend. Ze stoten vieze stoffen zoals CO2 uit. En ze maken veel lawaai. Fietsen is duurzaam. Als meer mensen fietsen, wordt het fijner om buiten te zijn. Op de fiets werk jij dus mee aan een propere planeet.

Fietsen is fun

Fietsen is ook gewoon superfijn. Tijdens de fietslessen van De Fietsschool leer je andere mensen uit je buurt kennen. Op de fiets kom je onderweg vrienden, buren en kennissen tegen. Op de fiets zie, hoor en ruik je de wereld rondom jou. Fun, ook dat is waar fietsen om draait.

Fotoformaat website Mobiel 21 1320x990px 9
“Ik zie veel mensen fietsen. En nu kan ik zelf ook fietsen. Nu hoor ik erbij.”
Vivian leerde fietsen met De Fietsschool

Ik wil leren fietsen!

Ben je overtuigd dat fietsen ook jouw leven kan veranderen? Wil je genieten van de vele voordelen die fietsen brengt? Schrijf je dan in voor fietslessen in jouw buurt!

Hoeveel kost het?

De fietslessen van De Fietsschool zijn niet duur. Dankzij steun van steden en gemeenten houden we de prijs zo laag mogelijk. Heb je recht op kansentarief? Dan betaal je nog minder.

Is fietsen iets voor mij?

We geven fietsles aan volwassenen die nog niet vlot kunnen fietsen. Dat doen we stap voor stap. En ook jij kan leren fietsen. Zelfs al is het helemaal nieuw voor jou.

Meer weten over De Fietsschool?

Wat is De Fietsschool, wie werkt er en waar droomt ze van? Hier vertellen we meer over wie we zijn en wat we doen.

Leer fietsen in je buurt

Vul je stad of gemeente in
Hoe het werkt
  1. Vertel ons waar je woont